Glad påsk!

Vi hoppas ni har haft en lika god och glad påsk som vi har haft! Vi ska berätta om den och visa lite guldkorn från den senaste tiden - vi har varit lite dåliga på att blogga det senaste...
Påskfirandet började i torsdags, då vi for till Blåkulla med dagis. Då var vi påskkärring och påskgubbe och vi åt våra första påskägg.


Den dagen kom mamma och hämtade oss tidigt och Siri följde med oss hem. Det var en jättefin dag och vi var ute och lekte nästan hela eftermiddagen.


På långfredagen kom lillkusinen Bertil från Göteborg, och vi åt middag hemma hos farmor. Jag hade sovit hos farmor natten före, och när lille Berra hade kommit ville jag gärna sova där en natt till. Sammanlagt sov jag tre nätter hos farmor den här påsken - det är sånt man kan göra när man har lov! William hade det nog väldigt mysigt han också när han fick ha mammas och pappas uppmärksamhet för sig själv.

Det var en historisk påskafton i Kil förresten, eftersom vi inte kommer att fira där mer. Stickan och Astrid flyttar ju snart till Karlstad.

Sedan vi bloggade sist, när vi var i Sälen, har vi gjort en hel del saker. Vi har till exempel varit på Barnmässan, där vi träffade ingen mindre än Batman i egen hög person med sin Batmobile! Inte nog med det, utan vi fick till och med sitta bakom ratten i riktiga Blixten McQueen!


Det har varit en hel del förkylningar under februari, men en dag när vi var så pass pigga att vi inte behövde vårdas hemma så fick vi följa med till mammas jobb.

Jag hjälpte mamma med några trycksaker....



...medan William busade.


I mitten av mars var jag, mamma och William i Berghem och hälsade på. Vi hälsade inte bara på släktingar utan även på de nykomna kalvarna...


Hästarna...


Alfreds grannar lamorna... (!)


De stackars myrorna...


och sist men inte minst Linnéas katt Esther! Vi hoppas att hon har ungar i magen, för då ska vi få en, eller två...

Innan jag säger god natt vill jag bara visa några bilder till, och en film, från vår lilla Sälensemester. Det ni såg sist var från den första dagen, den där snöstormsdagen. Men vi gjorde så mycket kul efter det. En dag åkte vi till exempel hundspann! Vi blev vän nerpackade i släden och först körde pappa och efter ett litet stopp med renskavsmackor i en kåta, var det mamma som fick köra oss tillbaka. Oj, vad det gick!



En dag var vi på äventyrsbad, en dag var jag magsjuk och en dag var William det... Men ändå hann vi friskna till och åka mer skidor! Jag och mamma åkte utför en dag (vilket ni ska få se film ifrån) och William (eller Petter Northug) och pappa åkte längdskidor en dag.
Första filmen mamma gjorde var när jag skulle åka ner för barnbacken själv för första gången. Se här:

Efter det här åket lärde mamma mig att svänga, och även om jag ramlade en del gånger så åkte jag som Anja Pärson vid dagens slut! Film på William... eller jag menar Petter när han tävlar mot Marcus Hellner det får ni se när pappa släpper den filmen.
Vi ses snart! Kram från oss!

Kommentarer
Postat av: mormor

Va, roligt att se lite nya bilder på bloggen, toppen är ju när du åker slalom, så himla duktig.Både mormor och mamma gillade det också, vi var minsann inte rädda för branta backar, precis som du.Fortsätt tycka om den sporten.HEJA! HEJA!

2012-04-17 @ 14:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0