Året närmar sig sitt slut

Hej!
 
Innan året är slut tänkte vi visa lite bilder från de senaste månaderna. Vi längtar så efter julafton nu, men vi måste ju ha något att göra fram till dess.
 
För det första - Williams fyraårsdag! 
 
 
Vi väckte honom med tårta (tja, han var väl redan vaken men låtsades sova) och paket. Men för att få det stora paketet fick han följa ett snöre ända uppifrån sängen ner för trappan och ut genom dörren...
 
 
Och vad såg han där? Jo det här:
 
 
En jättestor studsmatta! Och vi blev lika förvånade båda två. Var kom den ifrån? Jo, tydligen hade pappa, morfar och mamma byggt ihop den kvällen innnan, när vi hade gått och lagt oss. Det var en överraskning det!
 
Sedan så har vi ju fått hit våra katter från Linnéas katt Ester och de är sååå goa! Williams katt heter Lakritz och min heter Zorro. Söta va? (Ulltussen är Zorro)
 
 
Första natten:
 
Nu går ju jag på Skogsstjärnan tillsammans med en massa andra femåringar. Det är lite konstigt att inte vara med William, Anna och Yvonne och de andra på Stormhatten, men jag har skaffat flera nya vänner. Siri, Ida, Hilda, Viggo och Ayanna är några som jag leker mycket med.
 
Förra veckan var det luciafirande på dagis. På Skogsstjärnan är man utomhus tidigt på morgonen:
 
 
Stickan ville inte missa luciatåget och fick sig lite kaffe och lussebulle också.
 
 
På Stormhatten fick vi se på när William var tomte i sitt luciatåg (vid väggen).
 
 
Vintern har kommit hit! Mormor och morfar var här och passade oss när mamma och pappa var i Stockholm. Då fick vi hit en hustomte också! Sedan så började vi med julpyssel och bakade pepparkakor och gjorde julpynt. Vi gjorde också årets premiäråk på skridskor, i Mariebergsviken och -parken.
 
 
William körde mest med pingvinen, han är ju fortfarande nybörjare. Men nästa gång är han redo att släppa taget helt tror jag!
 
 
När mamma, pappa och farmor kommit hem så bakade vi ännu mer julgott. Lussekatter och pepparkakor, och så satte vi glögg.
 
 
 
Ha det bra så ses och hörs vi när det blir jul på riktigt - om bara några dagar!!!
 
Kram från Astrid och William
 
 
 
 
 

 


 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är mina Trollungar det <3

2012-12-23 @ 17:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0