2013 - så här har året börjat!

Ja, nu är vi inne i februari, snart mars, och det känns som en låång vinter. Vi ska visa lite av vad vi har hållit på med i snö- och regnrusket.
 
Först och främst så har jag börjat på ridskola! När vi var och hälsade på i Berghem i början av året så blev jag så övertygad om att hästar och hundar - det är något jag inte kan vara utan - och mamma anmälde mig nästan direkt till lördagsridning på 4H-gården när vi kom hem. Hur det blir med hund har jag inte löst än riktigt, men jag jobbar på det.
 
 
Det här är Aragon, en mycket snäll hästpojke.
 
Jamaica är en favorit, den första jag red på ridskolan.
 
Tuva och jag rider tillsammans. Den här dagen hade vi teori och fick träna på att rykta,
kratsa hovar och göra hästen fin.
 
Jag lärde mig till och med fläta den dagen.
 
På lördagar är det, förutom ridning, Melodifestivalen på schemat. På fredagkvällarna är det Gladiatorerna som gäller - för hela slanten! Jag brukar vara Lynx och William är alltid Wolf. Det kanske ni ser själva på bilderna här:
 
 
 
För övrigt så har vi klippt oss - både jag och William har korta frisyrer nu. Är vi fina?
 
 
 
Katterna har äntligen fått börja gå ut! De tycker det är jättekul att få vara ute och upptäcka världen och klättra omkring. Fast snön gör att de inte vill var ute så där jättelänge åt gången. Om de är ute när vi är på dagis kommer de gärna och hälsar på. 
 
 
Vi har varit lite febriga i omgångar, jag och William. Nästan alla på dagis har varit sjuka, så det är väl inte så konstigt. Det är extra gosigt att ha katter när man är hemma och bara orkar gosa...
 
 
Och om man inte är jätte-sjuk så kan man få följa med mamma till jobbet:
 
Man måste ju lära sig...
 
Man kan göra collage när man är hemma från dagis...
 
... eller måla tavlor...
 
... och katterna ska alltid vara i centrum...
 
Ibland får vi paket i brevlådan och då kan det vara mormor som har skickat mössor och annat som hon stickar till oss. Tur att hon ser till att vi slipper frysa i vinter! 
 
 
 
När vi inte är sjuka så går jag fortfarande på fiol två gånger i veckan. William går på keyboard på tisdagar, och Knatteskutt på söndagar. Olle heter hans keyboardlärare och Olle heter också hans gympakompis. Men på dagis är det Georg som är Willes bästis. Själv ser jag fram emot att börja förskoleklass till hösten. Helst vill jag börja ettan redan nu...
  
Georg och Wille är nog riktiga busfrön...
 
När vädret tillåter försöker vi åka skridskor eller skidor på helgerna också. Men idag hade jag sådan väldig lust att åka till badhuset. Det är ju nyrenoverat och alla mina kompisar har varit där. Så vi delade upp oss - mamma och jag åkte till badhuset när de öppnade klockan 10, och pappa och William åkte på Knatteskutt och tog en tur i skidspåret och i pulkabacken.
 
Jag och mamma stannade i fem timmar på badhuset! Jag ville aldrig sluta! Vattenrutschbanorna var superkul och jag lärde mig simma under vattnet. Vi köpte simglasögon så att jag kunde se bra också. Nu ska jag bara försöka lära mig att hålla huvudet över vattnet när jag simmar också. Kan ni tänka er att vi var trötta när vi var klara på badhuset? Jag vet inte hur många gånger vi sprang upp för alla trappor till de stora rutschkanorna och hur många hundra meter jag simmade i bassängen sammanlagt. 
 
William vill också gärna åka till badhuset, men för att han skulle få känna på det lite fick han låna mina nya simglasögon och så tog han på sig sina tuffaste badshorts och avslutade dagen i badkaret:
 
 
Kram från oss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilka underbara ungar ni är! Puss!

2013-02-25 @ 20:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0